lördag 31 december 2011

Summering av året.

Trots att det ännu är många timmar kvar tills det nya året startar smäller raketerna redan för fullt utanför mitt fönster. Ett nytt år kommer med så många outtalade löften om framgång och glädje. Den där chansen att ännu en gång börja om på nytt och göra bättre val.

Året som gått inleddes och avslutades med sorg. Två oliks sorters sorg som inte på något sätt kan mätas mot varandra. Trots den tråkiga början och det hemska slutet är jag nöjd med mitt år. Ett händelserikt år som fått mig att växa, förstå och lärt mig acceptera livets olika moment. Människor har gått förlorade och andra har kommmit in rusande, rört om och gått igen. Vissa har stannat.

Men nu istället för att rabbla upp massa nonsens kör vi en favvorit i repris, snabbgenomgången av året.

JANUARI
Plugger började igen.
Slut med Robin.
Flytt hem till obygden.

FEBRUARI
Dejtar utan lycka.
Bereser mig i Sverige.
Mormor fyller.

MARS
En tråkig månad med sporadiskt umgänge med nya och gamla människor.

APRIL
21 år på jorden.
Massa lek med Jessika.
Träffa fler nya bekantskaper.
Kryssning med Sompo!
Hälsa på Sompo.

MAJ
Anställningsintervjuer.
Glada besked om vikariejobb.

JUNI
Börjar jobba.
Jobbar.
Jobbar.
Midsommar firande i Larsbo.

JULI
Jobbar...
Ger upp karlar.
Morfar och mamma fyller.

AUGUSTI
Lever på soppor.
Jobbar.
Väntar.
Flyttar in till stan.

SEPTEMBER
Operation.
Sjukskrivning.

OKTOBER
Tillbaka på jobbet.
Jobbar.

NOVEMBER
Fast anställd på 7.5%
Jobbar.
Tröstar J.

DECEMBER
J fyller.
Morfar lämnar oss här nere på jorden.
Fastanställd på en större rad (from 1/1-12).
Nya bekantskaper.

Och med detta önskar jag alla ett gott nytt år.

Inga kommentarer: