torsdag 13 november 2008

Spelmissbruk och Salsa.

Forumdag idag då.
Vi började dagen med mattediagnos sen fick vi sitta och lyssna på tre olika människor prata om spelmissbruk. De sa precis samma saker så det var högst ointressant och dessutom var det exakt samma sak som att lyssna på alkhol,droger saken vi hade förra gången. Sedan blev det käk som var livsfarlig, de hade massa pepparkorn i så man fick se upp. Medans vi käkade så svalde jag självklart min ena kula på tungpiercingen. Men jag fick låna en av Paul, Tack Paul.
Efter det så fick vi se en dansuppvisning där tre tjejer låg och ålade sig på golvet och växlade med att en sprang runt,en stod och gapade så man kunde ha kastat in en fotboll och den tredje sprang runt till musik som de sammansatt av folk som pratade. Sen fick vi lära oss att dansa salsa. Inte så jätte kul då min taktkänsla inte är befintlig. Fast det var kul att kolla på, särskilt när jag upptäckte att en i klassen fick bånge av att dansa med våran ryska utbytesstudent.

Så nu sitter man här och funderar på om man ska lägga sig eller något i den stilen. Iofs har jag ju nya Narnia filmen. Fast Robin ville ju också se den så den får väl vänta tills imorgon eller något. Och smart som jag är har jag tagit en tvättid mellan 16 - 20 i morgon så jag kommer inte iväg förrens sent.

Vi är redan inne i November och allt det svåra med året har börjat. Först kommer farsdag som jag spenderade med att gömma tanken på att jag har en far som troligtvis sitter ensam och tror att ingen bryr sig. Och på sätt och vis brydde jag mig ju inte, men allt är på grund av hans egna handlingar. Och snart är det dags för hans födelsedag som jag antagligen kommer göra på samma vis. Efter det blir det ganska lugnt fram tills julen närmar sig. Jag funderar på att skicka en kombinerad farsdagfödelsedagsjulklapp till honom. Men frågan är då om han kommer att börja jävlas igen eller om det får honom att tro att jag kräver julklappar av honom. Jag vill inte ha något av honom, eller någon för den delen. Han har aldrig varit en far och kommer aldrig att kunna bli. Jag saknar,hatar,avskyr och älskar honom. Han har missat så mycket jag har velat att han skulle vara delaktig i och kommer missa så mycket mer. Jag vill inte utesluta honom ur mitt liv men det funkar inte att ha honom i det.

Linda kommer ner med barnen den 21 och stannar till den sista så jag ska väl ner och gosa sönder dem en sväng. Jag fattar inte hur jag har kunnat bli så fäst vid dem. Fast de hjälpte ju mig igenom allt det svåra. Hur som helst så ska Linda till Jönköping den 28 och kommer tillbaka och hämtar sötnosarna den sista, så jag hade tänkt åka ner då och ha dem alldeles för mig själv. Sen är det ju Resident konserten den sista så jag måste ju hem. Vill ta ledigt en vecka och bara åka ner och vara med dem, men det funkar ju inte tyvärr :(.

Inga kommentarer: