måndag 29 december 2008

Ett brev till gud (Svenska uppgift)

Hej du.

Jag måste ju tala om att det känns lite flummigt att skriva ett brev till någon eller något jag har lite svårt att tro på. Men om du nu skulle finnas hoppas jag verkligen på att du är en svart kvinna, tänk att få se alla amerikanska katoliker och andra trångsynta kristnas miner när ni ska hälsa på varandra. Det vore obetalbart.


För övrigt så gör du väl ditt jobb lite halv taskigt med alla dessa fördomar och hat mot människor som finns här i världen. Var du på semester under förintelsen eller var det någon slags "jorden är överbefolkat låt oss skära ner på antalet människor"? I bibeln står också att gud älskar alla men varför har dina fanatiska dyrkare fått för sig att homosexuella är syndare? För om det är så du vill ha det så lär du ju ha en väldig dubbel moral.


Visst är det väl skönt att i svåra stunder kunna knyta sina händer och skicka ett meddelande upp till dig fast mina tvivel om din existens. Men tyvärr så kommer du nog endast vara en komsik nallebjörn för mig och många andra.


Hade!
Sara

Inga kommentarer: