torsdag 25 december 2008

Ho Ho Fucking Ho.

Ja då var julen snart slut för denna gången, fy fan vad skönt.
Igår var den mest derpimernade dagen på hela året, julafton. Chockerad blev jag när min käre far faktiskt svarade på mitt God jul sms och hans svar var normalt.

Så om vi ska räkna upp fördelarna med julen blir det väl följande punkter:
  • Minttun som mina kära kusiner bjussade på.
  • Ciggen jag fick av Becka.
  • Pengarna från mormor och morfar
  • Gratis käk.
  • Paketen (totalt 5 styckna var av två från Becka).

Så fem punkter med fördelar nakdelarna finns i massor tex. Ångesten, nedstämdheten, känslan av att inte platsa in i familjen, tankarna på alla ensama, Pappa som är bristande osv.
det enda som lättade upp min dag förutom alkoholhaltiga drycker och gratis giftpinnar var att spendera kvällen tillsammas med mig själv och Sex and the city filmen.

Idag så blir det julkäk här hos morsan i Örebro. Mormor,morfar,bror,moster och två kusiner skulle väl komma och joina oss. Förhoppningsvis har kusin Becka med sig ett paket Marlboro som jag kan sno. Fast det är ju inte säkert att hon orkar följa med när det blir dags, som så många gånger förr.

Och i morgon så ska man försöka införskaffa sig lite kläder och en julklapp till Robin. Jag måste vekrligen utvidga min garderob den är ju aningen bristande. Men men tur som det är fick jag ett par mjukisbyxor av morsan igår, fula som stryk men otroligt sköna.

Nere i köket svärs det på norska och morsan går runt och beklagar sig för att hon har ont i lederna. Tanten hamnade ju på akuten i förrgår för att hon hade så ont men de fick väl aldirg reda på vad det var för fel på henne. Maten har påbörjats och det är två timmar kvar tills folket anländer.

Inga kommentarer: