torsdag 19 februari 2009

You came in this world alone.

Jag har återfått min gamla van att ta delar av en låt text/titeln som rubrik. Dagen i ära blev det Guns N' Roses - Estranged. Musik visar så mycket, den talar om vilket humör man är på och hur man egentligen mår.

Jag sitter och letar efter ett barndomsminne i huvudet, något som är lyckligt. För som man hade kunnat vänta sig skulle vi skriva om ett barndomsminne i engelskan i tisdags. Precis som man fått gjort i olika ämnen ända sedan mellan/högstadiet. Jag är väldigt trött på det, för jag hittar aldrig något bra. Senaste gången jag skrev var i gymnasiet och jag plockade fram det hemska minnet av att bli lämnad ensam. När man som sju åring miste sin ända och bästa vän. Det gjorde lite ont inuti så jag utersluter det. Genom åren har olika lärare också fått stå ut med mardrömsberättelser om mina föräldrar relation till varandra under de år de bodde tillsammans, ingen vacker syn, vilket är förklarning till att jag är så fucked up i skallen antagligen. Men den här gången tänkte jag, hoppades, att det skulle komma fram något bra. jag vill inte lämna in ännu ett arbete som kan verka "Hej tyck synd om mig, jag är liten förstörd och har en trasig själ" något som inte verkar så som om jag uppmärksamhetskåt. Texten kommer ju ligga i våran mapp i First Class så alla som har behörighet kan komma in och läsa skiten.
Äsch jag får väl ljuga ihop något om hur lyckliga familjen var på västkusten på sommarlovet och bodde i husvagn och badade hela dagarna.

Vad räknas som barndomsminne? Från vilket år är minnen från barndomen?

Jag har typ inga cigg kvar aså jag vet inte hur jag ska överleva denna dag, glömde köpa det igår =/ Hade någon förhoppning om att de skulle föröka sig i paketet under natten. Jag känner verkligen inte för att sitta och åka ner till centrum för ett jävla paket cigg!

Well i morgon blir det i alla fall tillbaka till skolan, måste hämta massa grejor som ska med till Örebro. Kläder kan ju vara bra att ha till exempel. Undra om vi har redaktions möte i morgon? Måste kolla upp lite vad som händer, för jag har inte den minsta koll. Jag skulle säker har gjort någonting tills dess också. Äsch skitsamma, jag är inte på humör för att fixa och dona.

Inga kommentarer: