söndag 8 mars 2009

Rainy day.

Idag är det en sådan här tråkig dag, det regnar och jag vet inte om jag ska vara glad för det. Regn tyder ju på att det är för varmt för snö och värme tyder på vår men än vågar man inte hoppas. Dock hittade jag något som jag tror är krokusknoppar i rabatten här utanför.

Men ändå tråkig dag och hör och häpna, jag sitter och längtar tillbaka till Örebro. Jag känner mig otroligt instängd här. Som om jag vore inlåst i ett enda rum 24/7. På något sätt var jag mindre ensam. Om man visste vad man skulle ta sig till...

Det är ju inte första gången jag känner så här heller.


I fredags var jag ute med Sonya och Paul, det var skojigt, en växling i den annars väldigt trista vardagen. Men ändå känner man dagen efter när man inte fått sovit att det inte är något jag skulle tycka om att göra i längden. Jag känner mig gammal, musiken är hög och jag håller på att somna framåt små timmarna.


Så igår lekte man husmor och fixade här "hemma" och var halv död.


Inga kommentarer: