fredag 13 mars 2009

Salvation à la mode and a cup of tea.

Idag blev det att ta ledigt, jag måste till Örebro. Det finns en saknad,ett måste, ett behov. Jag behöver reda ut mig själv och hitta vägen att ta avstånd. Så mycket som pågår där som stör mitt liv, inte med mening men omedvetet. Men i alla fall, vi får se om det här gör det hela bättre, om inte annat får jag träff Jessika och hälsa på morfar och mormor. Kanske till och med få tid att handla lite kläder.

I skolan har vi börjat en ny kurs, Id kurs. Där skapar vi vårt Id-Cv och så pratade de massa om hur man blir formad av omgivningen, särsklit under uppväxten. Jag jämförde mig själv nu med den jag var för ett år sedan och det var nästa skrämmande. Jag har tappat småstadsbeteendet jag haft i hela mitt liv. Efter 6 -7 månader i en håla utanför Stockholm har jag mer och mer börjat ta efter beteenden här. Jag blir stressad jämt och för småsaker, ibland så drar jag ut i:n och byter ä mot e utan att ens märka av det. Den gnälliga "närkiskan" har försvunnit. Det känns lite som om hela den person jag var försvinner.

Jag fick min efterlängtade "Så länge vi båda andas" här i veckan och jag kan inte vara mer besviken. Har läst typ tre fjärdedelar av boken och det har inte gått som jag velat. Det är inte samma känlsa som i de andra tre böckerna. Känns lite som om det är en påtvingad avslutning på det hela, inget hon egentligen ville skriva utan kanske bara lämna det som det var. Eller så har hon helt enkelt bara tappat stinget efter alla framgång med Twilight filmen. Men hur som helst ska jag läsa färdigt den, kanske blir jag glatt överaskad, hon har ju typ 150 sidor kvar att tillfredställa mig.

Nej du nu måste jag hoppa in i duschen så man blir klar i tid för att hinna med alla dessa bussar och tåg som väntar.

Inga kommentarer: