måndag 20 april 2009

Again and again and again.

Då var man tillbaka i skolan och med allt som hör till.
Matte första lektionen och den gav mig inget, tråkig genomgång och bestämma hur man ska lägga upp resterande tiden.
Och nu så sitter man och avverkar ett fyra timmars långt hål som alla andra måndagar.

Vi har fått ett tillskott hemma jag och Robin, en lite misse vid namn Läckan eller liten och liten han är stor,tjock och hårig. Robins syster lånade ut honom ett tag då han rivit hennes unge i ögat eller något i den stilen. Lite trevligt med tillskott.

Mindre än en månad kvar tills vi sticker till Dublin och det är förstås huvudämnet i de flesta samtal, vilka som ska dela rum, vad man ska göra och hur dyr alkoholen är. Till min lycka så är Sonya en av dem som planerar rummen så vi får antagligen som vi vill. Så nu gäller det väl bara att hitta ett fullspäckat program. Frida kom på den briljanta idén med att hitta ett slott med spökvandring, det skulle va förjävla kul och Paul får väl hänga med ovasätt vad han nu tycker om saken haha.

Nästa vecka blir det lång helg blir ledig redan från torsdagen så man kanske ska passa på att åka hemåt en sväng, mamma är ju hemma då hon ska operera sin hand torsdag denna vecka och blir sjukskriven i 6 veckor. Får dra med Robin kanske. Jag tror i alla fall min käre mor skulle vara hemma då. Får väl höra med henne lite närmare, hon hör ju av sig varje dag så.

Engelska om drygt en halvtimme och sedan bär det av hemåt med massor av skolarbete som jag missat förra veckan. Dessutom vette fan om jag måste handla lite, får se vad jag känner för.


Läckan

Inga kommentarer: