tisdag 15 september 2009

Huvudattraktionen.

Jag hade tänkt skriva igår men efter en tråkig poesikväll var jag tvungen att avreagera mig med lite true blood och sömn.
Evolution är inte riktigt mitt favorit ämne och det är var dagen bestod av så gnälligt och tröttsamt har det varit. Min mobil har gått varm med samtal från mamsen och Jess. Mamma har som jag kanske tidigare nämt köpt ett hus och ska fixa med lånen i morgon. Så jag var lite smart där och hörde med henne om hon kunde ta ett lite högre lån så jag kan fixa mitt körkort och det skulle min kära lilla mamma räkna på så det blir nog bra. Jess verkar ha lite abstinens på mig och det är alltid kul :D
Jag saknar att vara 15 och åka bakom på hennes moppe utan hjälm och känna att världen kunde ta sig i röven. Bästa vännen man kan ha alltså.
Hon pratade på om allt i vår värld och kom in på en människa jag kände för 100 år sedan (dvs i högstadiet) som fortfarande har mig som huvudattraktion i skitsnack. Då funderar jag, vad är det som gör mig så intressant? eller är det brist på andra saker i dennes liv som gör att hon måste hålla på? Hur som haver kul att man betyder så mycket i någons liv, känner mig riktigt hedrad ;)

Det kommer snart att bli en big bang i min klass om saker och ting ska fortsätta som det gör nu, jag känner det på mig. Att skita i folkhögskolan och ta allt på komvux är väldig lockande i vissa tillfällen. Men att börja om från början är inte riktigt min grej, jag är alldeles för envis. Dessutom kan jag ju inte lämna Fridis alldeles ensam med Paulino.

Men men på torsdag åker jag till min älskade hytta och får spendera tid med nära och kära. Säkerligen kommer jag och mamsen bråka lite men det är aldrig så allvarligt som det låter.

Nej min kära vänner nu ska jag avsluta ett par sidor i George Orwells 1984.

Inga kommentarer: