fredag 20 november 2009

Livet just nu.

Dags för en uppdatering då, kanske.
Jag slutar skolan till jul och det ska bli så inåt helvete skönt måste jag säga. Hela världen ligger öppen för mig, men vad ska jag göra? Frågan som ständigt dyker upp. Jag vet inte än och om jag ska vara riktigt ärlig så känner jag inte föra att tänka på det eller lägga ner tid och energi på att oroa mig för det. På något sätt löser sig allt. Under samtalet med Lisa talade hon om att hon faktiskt kollat upp en av mina texter på internet för att försäkra sig om att jag inte kopierat den. Det var ju en liten komplimang faktiskt. Slänger in texten längst ner. Om inte annat för att min kära mamma kommer att bli nyfiken när hon läser om den så hon slipper tjata på mig sedan.

Denna vecka har varit hemskt seg. Jag har inte orkat något och har feber till och från. Men vem står utanför skola varje morgon ändå? Självklart tar jag mig dit och igenom dagarna. Förutom Måndag - tisdag då jag var hemma hos mamsen pga läkarbesök som verkar lovande. Jo och så onsdags fick jag för mig att jag ska sluta med saker som är onyttigt, dock inte rökningen. Så nu är det cola,godis och nässprays förbud för mig haha. Får se hur det går med den saken men jag hoppas det funkar.

Fyra veckor kvar eller ja snart typ tre. Freeeedooooooom!
Fick mail från någon som ville att jag skulle komma och jobba i Prag haha ofta att jag flyttar dit. Inte på ett callcenter i alla fall. Kunde ju ha varit något roligare.

Robin ligger och sussar i soffan och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Allt jag bporde göra finns ju tillgängligt men vill Sara det? Nej. Det är fredag och hon tänker slappa heeeeeela helgen och försöka bli någolunda frisk tills nästa vecka. Livsfrågorkursen börjar på tisdag och hur jag än försökte charma Lisa så är jag tvungen att vara med trots jag gick den kursen förra hösten och har betyg i Religion A vilket är den enda behörighet de ger en. Aja ännu fler församlingspedagoger att reta upp med min snevridna syn på bibeln. Ja under livsfrågor kursen har vi de blivande församlingspedagogerna som lärare. Fuck it.


Lugnet

Begäret pulserade genom hans ådror, han visste att han snart skulle ge efter.
Där i nedersta byrålådan, i den gröna raggsockan låg hans räddning, hans förfall. Bara två meter från sängen där han slängt sig ned med musiken på högsta volym i ett försök att skingra tankarna. Det kändes som det brann i honom, kroppen skrek efter knarket.

Tankarna yrade runt och han ville bara få känna lugnet som han visste skulle spridas i hans kropp, han längtade. Två steg, ut med lådan, hitta sockan, påsen och sen skulle allt vara bra igen. Ingen stress , inga krav, inga förväntningar. Bara han och lugnet.

Han tänkte tillbaka till första gången han träffade lugnet. 17 år, ung och dum som man brukar säga, festival och kompisen hade skaffat det. Skulle visst göra konserterna otroliga, musiken, upplevelsen allt skulle vara så fantastiskt. Månaderna efter då han fortsatte, lugnet, koncentrationen livet blev lättare. Då fanns inte det hemska begäret, han kunde ha satt stopp.

Nu ligger han här, ensam. Vännerna sedan länge ersatta med a-laget på bänken nere i centrum. Familjen försvann i och med att beroendet blev värre. Alla skulder, alla svikna förtroenden, allt har kommit ikapp honom nu. Han ville sluta, han ville ha tillbaka sitt liv som sedan länge varit borta. Men det där underbara lugnet som fyllde hela hans själ, oron som bara rinner av.
Bara han och lugnet.

Inga kommentarer: