fredag 18 december 2009

Äventyret är slut.

Sista dagen på Sigtuna Folkhögskola och det kändes både bra och dåligt. Jag har längtat efter den här dagen och nu kom den äntligen. Men vad ska man säga? Det är alltid skrämmade när man lämnar tryggheten och blir utsparkad i den bistra verkligheten. För visst har jag trivits på folkhögskolan och jag har ju under den tiden skaffat mig nya vänner som jag aldrig annars skulle mött. Det är en erfarenhet till att skriva in i boken om mitt liv. Dagen löpte på med film och fika sen blev man "avtackad" och skickades hem. Lisa sa åt mig än en gång att om jag inte får någonstans att bo i Uppsala så ska jag ringa henne då hon är villig att hyra ut ett rum. Så det känns skönt måste jag säga.

Nu ska jag snart dra med mig karln till tvättstugan.
Imorgon bär det av mot Örebro och mamsen för julfirande. Och jag fick höra att lilla Ingrid Alice har pysslat ihop julklappar till mig som Åge skulle ta med sig när han kommer hemåt igen. Appropå julklappar så vet jag inte riktigt hur jag hade tänkt få med mig alla jag har här på bussen. Jag har en överfull ÖoB kasse. Men sen kom jag ju på att jag kan faktiskt lämna grejor kvar här och så har jag en karl med mig.

Snön har hopat sig över Märsta och det är svinkallt. Självklart är det då Sara upptäcker att hennes blixtlås på jackan har dragit sin sista suck och lagt av. Så feber och snorig näsa är min vardag. Blir att införskaffa sig en ny under ledigheten.

Nej nu ropar tvättstugan.

Inga kommentarer: