tisdag 12 januari 2010

En natt på akuten.

Nu har jag och Jessika varit med om nästa allt. Igår/inatt satt vi och spelade kort och pratade med Rr när jag fick hemskt ont i magen (på ett underligt sätt som jag brukar få med några års mellanrum) Så hon tog sin roll som undersköterska och skickade ut mig i köket för att ta Ibumetin och se om det blev bättre innan hon betsämde sig för att köra in mig till akuten. Så snäll som jag är gjorde jag som fröken Olsson sagt, vetandes att skiten inte skulle hjälpa och att de på akuten inte skulle veta vad det var som så många gånger tidigare.
Så vid ett drog vi oss in till Linde och akuten. Där möts vi av en otrevlig manlig sköterska som kolla på mig och säger "Jaha och?" jag dra igenom mitt problem och blir sittandes i väntrummet innan de ropar på mig för att lämna prover.
Doktorn kom och undersökte mig, en kvinnlig tack och lov. Skrek rätt ut när hon klämde på magen.
Aja det hela slutade i alla fall med att jag fick en intramuskulär diklofenak spruta och blev hemskickad med ordern att käka alvedon och komma tillbaka idag. Ni som aldrig fått en intramuskulär spruta, var glada! Jag har så ont att jag håller på att dö :P
Och nej jag åkte inte tillbaka idag för att lämna nya prover. Det kändes helt onödigt då det hade gått över.
Klockan var tre när vi kom ut från akuten och jag somnade glatt halv fem. Vaknade vid tjugo över tio och är lagom trött.

Imorgon åker man hem till Robin och jag kan äntligen få njuta av mitt Voddler :D

Inga kommentarer: