fredag 5 mars 2010

I'll find another way.

Då var det äntligen helg och jag har sett fram emot det. Ledig ledig ledig! Vilket resulterar i sova, sova,sova för min del. Och självklart en jävla massa film.

Dagens minus
  • Tågkonduktören som förstörde min dag genom att säga att mitt kort inte gick att åka på, trots att jag åkt på samma kort sen i januari.
  • Att jag badade alldeles för varmt och håller på att dö av värmeslag just nu.
  • Att helgen bara varar tills söndag.
  • Vattnet smakar fortfarande gammalt akvarievatten.
  • Fröken Olsson hade inte tid att ta en fika med mig när hon kom till Uppsala.
  • Tonvis med kurslitterartur som jag måste inskaffa.

Jag försöker se lite posetivt på allt just nu men det är inte så lätt som det låter.

Saker som lyfter min vardag just nu

  • Böcker!!! har ännu en gång förälskat mig i en vampyr roman för "unga vuxna" och självklart min kära Wuthering Heights.
  • Att jag snart kan se alla avsnitt av Förhäxad haha.
  • Norge,Linda och mina söta små i slutet av månaden (om allt vill sig väl)

Inte lika många punkter som lyfter som de som sänker men I'll hang in there. Någon gång måste väl vinden vända och blåsa in lite flyt och glädje eller hur? Dessutom har jag ju min kära Robin och fröken Olsson även om hon stundvis dissar mig för den där underbara kärlekens skull.

Peace out.

Inga kommentarer: