måndag 8 mars 2010

Flyt! Ge mig lite flyt!

Dagen började med att min lis gick sönder i ögat trots att jag gjorde precis som alla andra gånger. Jag har haft linser sen jag var tretton så jag borde ju kunna det där tycker man. Upptäckte att det var typ fjärde linsen som gått sönder till just det ögat sen jag fick dem i januari. Kvalite? Nej.

Hur som haver jag kastade mig iväg och åkte mot min praktikplats i Storvreta. Bytte till buss i Uppsala och strax efter att vi lämnat stationen började rycka från ett av bussens däck. Busschaufförn körde vidare utan att lägga märke till det hela förrens efter typ en kvart då han stannar bussen och rusar ut. Han hittar inga fel men kontaktar någon med den där busstelefonsaken. Kör vidare tre hållplatser eller något rusar ut och ser att däcket brinner. Han får panik och skriker till oss passagerare att han behöver hjälp. Sen pratar han med dem där i telefonen igen och så får vi gå ur bussen och glatt vänta på en extra buss. Där står vi mitt ute i ingenstans. Runt om mig finns åkrar och skog, Panik?

Som sagt var det min första dag på praktiken och jag hade aldrig varit i Storvreta innan och ville verkligen hinna i tid för att vara ett gott exempel plus att jag skulle träffa förskolechefen först. Så jag får ringa henne och tala om vad som hänt. Men allvarligt "Hej jag kommer tyvärr komma försent för min buss ena däck brinner" låter ju som en jävligt dålig ursäkt. Men i alla fall extrabussen kom och jag skulle gå direkt till förskolan tyckte chefen.
Dock så älskar jag min praktikplats så det väger upp hela händelsen.

Dissade min kurator idag, hade inte ork att gå dit helt enkelt. Åkte hem direkt i stället och nu har jag upptäckt att en bit av den trasiga linsen fortfarande sitter kvar i ögat och irriterar mig. Så i morgon ska jag ringa och klaga till Mega för skit linserna jag fått och betalat dyra pengar för. Går det inte vägen ska the master of skälla ut företag(min kära mor. Hon lyckades bli koppla till högsta chefen hos H&M här i Sverige en gång och skällde ut denne efter noter) ringa dem och skälla.

Köpte mig ett 10 kort hos sj idag också, känner att jag kan unna mig det och åka uppsalapendeln istället för att bråka med bussar som tar dubbelt så lång tid. I alla fall nu när jag börjar så tidigt.

Nej nu ska jag vara lite tjejig och fila naglarna och kolla på Förhäxad.

Peace out

Inga kommentarer: