måndag 11 oktober 2010

Helt onödigt inlägg.

Hög på socker och älskar verkligen sådana där telefontidsbokningssamtal.
Eftersom jag är väldigt tankspridd satt jag och ringde ett par sådana nu som jag egentligen borde ha gjort för massa timmar sedan. Hur som helst så bara älskar jag att ringa till sådana ställen där man kopplas till en monoton röst som förklarar vart man har kommit och vad man har för val och att man ska trycka 1, 2 eller 3 för att komma till bla bla bla.
Sedan skickas man vidare av den tråkiga rösten och man ska få en tid som oftast är på en okristlig tid då man endast har tid att ringa på sina lediga dagar och kanske inte har lust att gå upp vid åtta för att ta ett samtal som troligtvis slutar någonstans runt fem minuter. den tråkiga rösten fortsätter och talar om att man får en tid klockan nio och så får man åter igen trycka in siffror om man vill ha tiden eller inte. Eftersom jag inte hade den minsta lust att prata med någon klockan nio valde jag givetvis att få en annan tid.
Den apatiska kvinnorösten talar om för mig att jag ska knappa in en tid på åtta siffror! Åtta siffror? tänker man då, ska man knappa in sekunder med? och hundradelar? samtidigt som rösten förklara att man ska ange månad datum timme och minut. Jaha det här lät ju bra tänkte jag alldeles för hoppningsfull och knappar glatt in halv ett var på tanten svarar att närmsta tid är halv tio. Jag ger mig på åter ett försök och knappar in halv två men tanten upprepar att närmsta lediga tid är halv tio.
Så jag ger upp och försöker med imorgon (tisdag) och knappar in halv ett igen och den tråkiga tanten svarar att tiden är upptagen och närmsta tid är klockan elva därefter ber tanten en knappa in personnummer och telefonnummer och äntligen får man lägga på.

Alltså ett samtal som ska ta max fem minuter tog mig närmare en kvart, härligt värre. Bara för det ska jag nog vara allmänt dryg mot personen som ringer upp mig.

Peace Out.

Inga kommentarer: