fredag 22 augusti 2008

Igår åkte man till Linde för att bo hos Becka en sista gång innan jag flyttar. Hon och Mellie stod och väntade vid stationen och sen satt vi där någon timme och kollade in folk, pratade och sådant. Träffade Emma som skulle med buss/tåget och talade om allt för henne och fick en kram. Pratade lite med Öster med som jag inte sett sen ja, nian? Det var kul.
Åkte hem till Becka,käkade,pratade och Mellie jagade emokillar på bdb. Kollade på film på kvällen, Down to earth och Welcome mrs Doubtfire (?) Riktigt kul. Dock somnade Mellie och Becka efter halva mrs Doubtfire.

Idag vaknade man så där oförskämt tidigt som jag alltid gör när jag sover på ställen jag inte sover så ofta på, jag ger mig fan på att det bara är för att jävlas för alla andra kan typ ligga och sova halva dagen. Så jag fick i mig två koppar kaffe, hann duscha och sitta en stund vid Beckas dator innan de andra två fick för sig att vakna till liv. Efter det var det käk och sedan in till stan för att hinna med bussen till Örebro och ha möte med Kerstin på Karro. På vägen till Karro träffade jag diverse folk från min gamla klass som hörde efter det här med sthlm och pratade lite, träffade min gamla mentor Eva och fick en kram. Mötet med Kerstin gick fort och äntligen kunde man komma tillbaka hit och få byta kläder och ta det lugnt :P Ska väl packa lite mer senare och iväg och köpa hårfärg så jag slipper se ut som jag är skallig i hårbotten.

Imorgon så ska jag lämna av Rockys grejor och kanske träffa honom och säga hej då, om han har tid,lust och ork. Lite kul faktiskt för jag bara vaknade i början av veckan typ och kände att allt det där inte bekom mig längre, det gjorde inte ont att tänka på och äntligen kan jag göra det jag vill, utan att tänka på konsekvenser och bråk. Hoppas väl ändå att vi kan vara vänner men det får vi väl se hur det blir.

Jag tror att det fortfarande inte har gått in ordentligt i mitt huvud att jag, precis jag, äntligen efter alla år jag längtat,planerat,drömt om att få flytta härifrån, till sthlm, faktiskt ska göra det nu. Slå igen mitt förflutnas bok och börja helt från skratch, ingen som har minsta lilla aning om vem jag är, jag kan vara vem jag vill, mig själv. Jag slipper bo med mamma och Åge mer och får äntligen klart det där förbannade gymnasiet. Men ja, jag kommer sakna er, ni som finns kvar, ni som betyder.

Det var väl allt för stunden, Hade ^^

Inga kommentarer: