torsdag 25 september 2008

Nu var det ett tag sedan man skrev, haha hela tre dagar typ.
Jag har inte gjort mer än vanligt (dvs suttit hos Robin,umgåtts med Robin och varit i skolan).
Just nu funderar jag på om jag ska vara onyttig och köpa nått att knapra på eller om jag ska sitta här och inte göra något alls. Vette fan om jag orkar ta mig ner till Sigtuna, jag vet jag är lat och jag erkänner det. Men tanken tar liksom emot, det känns ganska så onödigt men det ger mig något att göra en stund nu när jag har tröttnat på att spela Cabal för idag.

Robin är med Rr, för i morgon är det Rr's pappas begravning och så stannar Robin hos Rr's mamma tills på lördag och jag har fan ingen aning om vad i helsike jag ska göra efter skolan har slutat i morgon! Men på lördag ska jag i alla fall in till Stockholm och träffa Robin. Han ger sig sjutton på att han ska köpa ett par kängor åt mig i julklapp och jag tycker han kan spara sina pengar och göra något kul för dem men han vägrar lyssna på mig! Och det där blev en jäkla lång mening. Sen ska jag tvätta på lördag, upp och hoppa klockan åtta på morgonen.

Att jag egentligen skriver är för att jag inte ska ha tid att skriva svenskan som jag borde göra, men den är så hemskt tråkig. När jag skriver nu så är jag ju fullt sysselsatt men något helt annat som är mycket mer viktigt (eller inte) men det känns bättre i alla fall än om jag skulle typ sitta rätt upp och ner och inte göra något. Men för en gång skull är svenskan det enda jag har kvar att göra, allt annat är liksom finito. Fan alltså jag är faktiskt lite stolt över mig själv.

Hm... nu börjar klockan snart närma sig buss avgång och jag har inte bestämt mig än, ska jag eller ska jag inte? Svår fråga. I ju för sig får jag pengar nästa vecka och det finns ju redan en del kvar från förra studiebidraget (som jag för övrigt fick i juni). Gaaah! Beslutsångest är inte kul för fem öre alltså.

Min rumskompis har flytt fältet ut till köket tror jag, skönt att få sitta och skriva i fred. Ibland känns det som om hon sitter och läser över axeln på mig, fast dte är ju inga större problem för jag är ju fan aldrig här. Dessutom om det är så intressant attl läsa min blogg är det ju bra, det är ju meningen att folk ska läsa den. Inte för att jag tror att det är någon som gör det egentligen. Folk skummar förbi och kastar ett öga antar jag, de bryr sig inte värst om vad den där knäppa saken har att skriva. Oftast så är det ju inget intressant heller för den delen.

Nä fan om man skulle ta och kolla hur bussarna går hit igen, jag åker nog ner och är onyttigt i alla fall.

Inga kommentarer: