söndag 5 oktober 2008

Söndag, ljuva söndag.
Jag hatar verkligen söndagar, det går inte att undkomma.
Hela söndagen är deprimerande i sig. Sista helg dagen, ny vecka som väntar när man somnat och man vill göra allt som man inte hunnit med.
Nästa vecka blir ju lite spännande i sig. Vi ska ha kvällsgrejs på stiftelsen i morgon, städa korridoren och köket på onsdag och forumdag på torsadg vilket innebär kvälls lektion. Sen vet jag inte om jag ska ta mig hemåt en sväng den helgen också. Fast det känns lite onödigt då jag ska hem igen vecka 44, eller ja åker antagligen fredagkväll v. 43.

Så i helgen har man passat Robins mammas hundar och katt medan hon var på ålandsbåten.
Ah! kom fram till att Robin är borta helgen v 44 så det passar ju bra att åka hem. Men jag kommer sakna honom. En hel vecka med mamma och ingen Robin är inte så lockande.

Aja håller på att tvätta nu och ska snart sticka iväg hem igen, hem till Robin som nu betäcknas som hem. Har varit där i över en vecka nu, haha stackaren som får dras med mig.
Imorgon ska jag ta iut med allt som ska göras i skolan. Jag har ju ingen engelska för de ska kolla på Nyckeln till frihet och den har jag sett typ 300 ggr. Förövrig en ganska bra film baserat på något som är skrivet av Stephen King. Och alla som känner mig sedan många år tillbaka vet att jag är ett Stephen Kings största svenska fan typ. Har mellan 50 -60 (tror jag) av hans böcker i min bokhylla och jag har läst alla, utom en som jag aldrig riktigt har tid med att läsa nu för tiden.

Snart dags att hämta tvätten som troligtvis inte alls är torr för att torktumlaren är lite mysko.
Sen är det bara up,up and away igen, förhoppningsvis lite torrar än när jag kom hit.
Det spöregnade typ när jag skulle till bussen och innan det hade vi gått från hans mor och hem så man hade inte riktigt hunnit torka.

Nej Adios mina vänner och Viva La Revolusión!

Inga kommentarer: