torsdag 18 december 2008

Hur beskriver du dig?

Jag började fundera på det för en stund sedan.
Är jag verkligen den jag marknadsför eller är jag någon helt annan.
Jag vet att jag är en människa av kvinnligt kön som uppnått en viss ålder och som är bosatt på ett visst ställe. Jag vet att jag har en pojkvän och att jag mer eller mindre bor ihop med honom. Jag erkänner några av mina fel och brister samtidigt som jag gör allt för att dölja och förneka andra. Jag vet också att jag har ett förflutet som kommer tillbaka och förstör men också så har jag ett förflutet som gör mig stark och har skapat den människa jag visar upp idag. Jag vet vad jag vill arbeta med i framtiden, men kommer det att bli det eller byter jag inrikting igen som så många gånger förr. Jag vet att jag studerar, men för vems skull? Är det för min egen eller bara för att det är ett måste i samhället. Jag vet att jag inte planerar saker långt i förväg och att jag ser min framtid max ett år framåt.

Ska jag för att sammanfatta allt det där beskriva mig som en 18 årig tjej som studerar och bor i Sigtuna och är särbo? En kvinna som vet vad hon vill med sitt liv och erkänner sina brister?
Èller som en liten flicka som inte kan låta det förflutna försvinna?

Inga kommentarer: