tisdag 27 oktober 2009

Familjedag.

Idag var min kära mor ledig och det blev en lite familjedag med Anders, mormor och morfar. Eller ja de senare nämna blev det väl inte så mycket umgås med men fick i alla fall träffa morfar som kom hem från sjukan igår efter sin operation. Det är helt fantastiskt i sig. För tio år sedan gjorde ha typ samma operation och då var de tvungen att gå in genom bröstet och han höll på att dö. I dag går de in genom ljumsken och behöver inte öppna upp bröstkorgen. plus att han fick komma hem efter två dagar. Min söta lilla morfar.

Dagen i sig har väl inte varit den bästa. Vaknade av att spiskassetts gubben kom fast mamma hade sagt att han skulle komma på fredag. Och mamsen hadé inte lyckas tända i pannan trots hon spenderat 45 minuter där nere. Så det var bara att hoppa i kläderna och ner i källare och tända pannan (Vilket jag klarar på en kvart och har aldrig i hela mitt liv rört en vedeldad panna innan jag kom hit i lördags). Mitt i allt med gubben så ringde karln till hon som körde på mamma i början av Oktober och skulle kräva mamma på dryga 3000 för att han inte hade lust att lägga ut deras självgift på försäkringen. Så mamma blev uppstressad och ringde runt halva Örebro för att komma fram till om hon var tvungen till det. Sedan åkte vi till linde med Anders och förvånansvärt hittade jag lite kläder. Bland annat ett par nya mjukisbyxor som Robin har tjatat på mig att skaffa i nån månad. Men mamsen var allmänt otrevlig och när vi kom hem skulle vi byta till vinterdäck på hennes bil. Eftersom mamsen och jag har likadant humör är vi inte de bästa på att sammarbeta vid vissa tillfällen. Så det slutade med att vi stod och skrek åt varandra och jag gick in och lagade mat istället. Dock lyckades hon reta upp Anders också.

Sen bar det av till mormor och morfar. Drack mormors äcklig kaffe och var glad över att ha ätit så man var proppad då hon tog fram sina kakor som stått i skafferiet ett antal månader för länge. Men men hon är bra gullig min lilla mormor.

Och nu har man äntligen kommit i säng och hoppas på att morgondagen blir bättre. Mamma jobbar dag så hon kommer väl framåt halv sex. Vette fan vad jag ska hitta på om jag ska vara ärlig. Borde skriva mitt ptojektarbete eftersomd det ska vara inlämnat på torsdag. Men jag fastnar alltid i något intressant och glömmer bort att skriva om det. Jag har faktiskt kommit framtill att min käre far har borderline genom mina efterforskingar till projektet. Det förklara en hel del om varför jag och min bror är som vi är. Så någon gång ska jag prata med Anders om det för jag vet att han inte mår bra just nu och kanske blir det bättre om han får veta att det inte är något fel på honom.

Saknar min Robin väldigt mycket men på söndag kommer jag hem igen och det ska bli guld!

Inga kommentarer: