fredag 29 januari 2010

Bitter moraltant.

Jga tror det har gått så illa att jag har blivit en bitter moraltant. Som sagt är fröken Olsson här och sedan i Onsdags också Rr. Visst det är jätte kul att de tycker om varandra vilket typ var syftet med att de kom samtidigt. MEN!! Nog trodde jag att båda två var vuxna nog att visa lite hänsyn och respekt för mig och Robin. Nej det tog inte långstund innan de låg i deras säng och hade tungorna i varandras halsar och var halvvägs in i en porrfilm. Jag ignorerade dem en stund och så kom Charlie och de slet sig faktiskt från varandra en stund. Så ja, kvällen gick och jag kröp i säng och de andra ganska snart efter. Men fick man sova så man skulle kunna kanske orka upp dagen efter? Nej för där låg dem och rengjorde varandras tonsiller grundligare än tanterna i Rent hus städar. Jag föröskte ignorera dem, jag proppade mina öron fulla med bomull men ljudet av dem rullandes och halvt ingångna i ett samlag trängde igenom och tillslut fick jag ett bitter moraltants utbrott och slängde mig upp ur sängen skrikandes och ut för att röka och försöka bli samma glada trevliga Sara som aldrig säger vad som irriterar henne. Men det funkar inte så, jag kan inte hålla på och bara vara tyst och acceptera allt. De visste att jag och Robin skulle upp tidigt och de hade känt varandra i en halvdag. Sen väger ju faktumet att de är här på besök ganska tungt. Inte fan skulle jag åka hem till någon och ligga och torrjucka med Robin, det är för hänsynslöst.
Fröken Olsson kom ut efter mig och undrade vad de var och jag,fortfarande som en bitter moraltant, fortsatte skälla samtidigt som jag skakade av kylan. Det funkar liksom inte. aja de slutade och jag somnade tillslut.

Alltså tänkte jag att de skulle ha skärpt sig igår och fatta att man inte håller på som de gör. Men nej, självklart inte. De gjorde precis likadant heeeela dagen och vid halv ett i natt fick jag ett mildrare bitter moraltants utbrott. Halv ett på natten!!! Hur svårt kan det vara att förstå att man inte håller på som de gör när folk ska upp tidigt dagen efter? Jisses alltså.

Idag vaknade man och var genomförkyld. Med två porrade ungar liggandes vid fotändan av min säng. Jag ville bara springa ut och inte komma tillbaka mer. Lyckan idag är dock att båda två åker till Rrs mamma inne i stan och stannar där över natten. Kanske får man lite lugn och ro.

En annan sak jag inte riktigt förstår är hur Fröken kan handla som hon gör. Hon klagar på att hennes andra vänner säger att hon är diverse nerklankande saker med killar. Helt plötsligt förvånar det inte mig om man efter att ha träffat en person för första gången en halvtimme innan man halvt hamnar i säng med denne. Visst de "pussas" bara men vad ger der för intryck? De har pratat i telefon och så några månader men herregud! Jag hade pratat med Robin i fem år och gjorde absolut inte så när vi sågs för första gången. Ibland måste man se sig själv utifrån ett annat perspektiv. Man ser alltid sig själv som oskyldig och som att man gör rätt. Men andra ser inte alltid den sidan, andra ser de fula verkligheten och värderar sakerna man gör på ett helt annat sätt. Jag säger inte att de andra vännerna hon har gör rätt i att säga sådana saker då de själva har varit precis lika eller till och med mer själva, men jag förstår varför de kanske kan tycka det.

Jag tycker verkligen om Fröken som vän och vill henne inget ont alls. Jag är verkligen glad att hon har hittat någon som hon gillar. Men jag kan ju inte direkt påstå att jag vill vara med dem båda samtidigt igen. Och absolut inte ha de här samtidigt om det inte tar och växer upp en aning först och börjar visa hänsyn och respekt. Jag vet också att fröken ifråga kommer att läsa detta och ta åt sig och jag jag antagligen kommer förstöra en lång vänskap men på något sätt måste jag få ut allt. Jag vet också att jag borde ta det här dirket med henne men jag klarar inte riktigt att säga allt rätt i anskitet på någon för jag känner mig så extremt elak. Samtidigt kan jag inte bara sitta och hålla käften och låtsas att allt är okay för mig, för det är det inte. Jag har mitt sett att se på hur man uppför sig när man är på besök hos någon och kanske överstämmer inte det med vad andra tycker. Kanske är det bara så att jag har blivit en gammal bitter moraltant men vad ska jag göra åt det? Vuxenlivet är inte alltid lätt och att lämna sina tonårsfasoner är inte något som händer i en handvändning.

Dessutom har jag ju nu konstaterat att det inte var för min skull fröken åkte hit...
Hela tiden har kretsat kring den mysitiska pojken och väntan på att han som prins Charming kommer in ridande på sin vita häst och räddar henne från oss vanliga,tråkiga, halvt vuxna människor. Inte så oväntat men ack så besviken man blir när man får veta att man blir ratad för en pojk.

Aja jag för väl önska alla där ute en trevlig helg. Själv ska jag vara bitter och ligga i sängen hela helgen.

Now fuck off.

Inga kommentarer: