tisdag 16 februari 2010

Sara listar.

För någon natt sedan när jag inte kunde sova låg jag och listade saker i mitt huvud, typ 10 i top listor med massa saker. Efter ett tag slogs jag av idén att jag skulle publicera mina små listor här av någon underlig anledning och eftersom jag nu inte får idén ur mitt huvud så får jag väl lov att göra det.

Here it goes.

Författare.
  • Stephen King Jag har alltid varit barnsligt förtjust i hans lite mörka böcker och kommer alltid att vara det.
  • Douglas Adams Vem kan motstå hans underbara böcker?!
  • David Eddings Fantasyförfattar med klass.
  • Stephanie Meyer Jag är en obotlig twilight nörd.
  • Jane Austen No comments needed.
  • J.R.R Tolken Det är ingen lista utan honom.
  • Oscar Wilde Jag förälskade mig i Spöket på Canterville redan som nio åring.
  • Liza Marklund Svenska deckare på topp
  • Thomas Harris Bara för att han skrivit Hannibal böckerna

Tv serier

  • The Vampire Diaries Min förkärlek till vampyrer syns igen.
  • One tree hill Jag hade tråkigt någon sommar och fastnade.
  • Gossip Girl --
  • True blood vad ska man säga? I love it!
  • Simpsons Ingen lista utan Simpsons
  • Family Guy kärlek!
  • American Dad Humor,tecknat och samma skapare som family guy vad mer kan man begära?
  • Two and a half man Charlie Sheen <3
  • That 70's show Komedi i sitt esse

Grupper/Artister

  • Type O Negative mörkt,dystert och med en gnutta humor.
  • Alice Cooper Vem kan inte älska denna gamla skräckrockaren?
  • Xandria Sångerskan når toner man endast ska öva på i duschen.
  • Beatles No comments needed
  • W.A.S.P. Mina ungdoms kärlekar.
  • Elton John Underbar,Underbar,Underbar
  • Ozzy Osbourne I högstadiet sa alla att jag var lik honom.
  • Johnny Cash No comments needed
  • Blutengel Synth/goth liknade.
  • Simon & Garfunkel genier

Pc Spel

  • Grim Fandango Underbart spel!
  • Might and Magic spelen vad ska man säga? Jag är uppvuxen med dem
  • Heroes of might and magic 2 KULT!!!
  • Psyhconauts samma skapare som till Grim Fandango, det kan inte gå fel.
  • Quake 3 arena I just love it
  • The longest journey Spelade det för första gången för några dagar sedan och fastnade helt, måste jag tala om att jag börjat med 2:an nu? ;P
  • Silent hill klassiker
  • Age of mythology bara för att.
  • Starcraft kärlek.

Och någonstans där försvann min ambition till listor.

Peace out.

Inga kommentarer: